“Hidup ini umpama roda, sekejap kita di atas dan sekejap kita di bawah..meskipun kita berada di bawah jangan pernah berputus asa dan berusaha bersungguh-sungguh untuk menggerakkan roda hidup kita agar kembali berputar ke depan ke destinasi yang ditujui dalam mencapai kebahagiaan dan kecemerlangan hidup dalam redha Allah swt…”


(◕‿◕✿) THANK YOU. I'LL FOLLOW YOU BACK!!!

MANDI SUSU



Mandi susu boleh dibahagikan kepada dua jenis. Pertamanya, mandi susu menggunakan santan asli. Mandi susu menggunakan santan asli amat baik kerana ia memberi kelembapan semula jadi pada kulit serta berupaya untuk mencerahkan kulit. Berendam dalam santan asli akan membuatkan kulit anda terasa lembap untuk tempoh yang lama serta ia amat sesuai sekali untuk mereka yang kulit kering dan bersisik. Mandi susu yang kedua adalah menggunkan susu lembu mahupun susu kambing.

Mandi susu jenis ini juga bertindak sebagai agen pencerahan. Walaupun begitu, mandi susu menggunakan susu kambing tidak sesuai untuk anda yang berkulit kering serta mempunyai masalah darah tinggi. Amalan ini paling baik sekiranya anda dapat berendam dalam tab mandi, namun anda boleh juga menyapu susu badan dan biarkan ia kering sendiri sebelum dibilas.


post signature


Pecah Kaca..Pecah Cermin..Sudah Baca..Sila lah Komen.. :)

0 si comel rama-rama:

Post a Comment

Sila berhemah dalam memberi setiap komen atau cadangan. Terima kasih kerana menghargai blog ini.
Setiap ilmu yang dikongsikan ada manfaatnya.
Boleh menggunakan tag HTML seperti:
<b>, <i>, <a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...