“Hidup ini umpama roda, sekejap kita di atas dan sekejap kita di bawah..meskipun kita berada di bawah jangan pernah berputus asa dan berusaha bersungguh-sungguh untuk menggerakkan roda hidup kita agar kembali berputar ke depan ke destinasi yang ditujui dalam mencapai kebahagiaan dan kecemerlangan hidup dalam redha Allah swt…”


(◕‿◕✿) THANK YOU. I'LL FOLLOW YOU BACK!!!

1001 GAYA


1001 GAYA

Ketika saya, adik beradik dan keluarga mandi laut di Tampi-tampi, Semporna, saya sempat melihat 1001 gaya terjun pengunjung yang datang. Ya Allah, nak sakit jantung saya tengok gaya diorang terjun.

Sungguh membahayakan nyawa. Nasib baik tempat terjun 3 tingkat tu di laut dalam.

Tapi seronok juga tengok sebab melucukan. Macam-macam gaya ada, dari gaya Superman sampai ke gaya Spiderman, terjun gaya Wonder Woman pun ada.

Begitu juga dengan usaha dalam memburu kejayaan. Usaha menuju kejayaan dalam hidup ada 1001 cara, terpulang pada Anda nak gunakan mana satu cara yang benar-benar mendatangkan hasil.

Untuk mencari cara, teknik yang benar-benar berhasil, memerlukan usaha berterusan. Dalam berusaha itu, sering muncul kegagalan.

Namun, di sebalik kegagalan ada keseronokan. Ada thrill tersendiri.

Ia mencabar Anda supaya berusaha lagi. Macam terjun juga. Bila stepnya dah salah pastu terjun bunyi bdeburrr macam nangka jatuh dalam perigi, mesti nak try lagi supaya gayanya cantik. Pasti Anda mendapat pujian lepas tu.

Anda perlu ubah diri menjadi orang yang sukakan cabaran kerana orang-orang berjaya juga sikap diorang gitu,sukakan cabaran. Sebab diorang tahu, setelah menempuh kegagalan diorang akan belajar sesuatu yang kawan-kawan diorang tak tahu.

Itu boleh menjadikan mereka maju, advance sedikit dari yang sebelumnya juga lebih advance dari pesaing-pesaing diorang teruatama dalam bidang kompetitif seperti sukan, pembelajaran, direct sales dan perniagaan.

Usah sakit hati bila usaha Anda masih kurang berhasil. Lupakan cara lama, cuba try cara baru pula.



Pecah Kaca..Pecah Cermin..Sudah Baca..Sila lah Komen.. :)

0 si comel rama-rama:

Post a Comment

Sila berhemah dalam memberi setiap komen atau cadangan. Terima kasih kerana menghargai blog ini.
Setiap ilmu yang dikongsikan ada manfaatnya.
Boleh menggunakan tag HTML seperti:
<b>, <i>, <a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...