“Hidup ini umpama roda, sekejap kita di atas dan sekejap kita di bawah..meskipun kita berada di bawah jangan pernah berputus asa dan berusaha bersungguh-sungguh untuk menggerakkan roda hidup kita agar kembali berputar ke depan ke destinasi yang ditujui dalam mencapai kebahagiaan dan kecemerlangan hidup dalam redha Allah swt…”


(◕‿◕✿) THANK YOU. I'LL FOLLOW YOU BACK!!!

JOM KE TEMPAT SAYA


JARINGAN PENGANGKUTAN

Bandar Penawar adalah destinasi yang amat mudah dikunjungi. Dengan infrastruktur jalan raya yang lebih baik, penduduk dari luar hanya perlu mengambil masa kira-kira hampir satu setengah jam sahaja untuk sampai, menggunakan laluan Johor Bahru-Kota Tinggi. Terdapat kemudahan pengangkutan seperti teksi dan Bas Mara Liner yang lebih memudahkan untuk ke Bandar Penawar.

Manakala penduduk dari Singapura pula boleh menggunakan feri yang berpengkalan di Kompleks Terminal Feri Tanjung Belungkur. Kompleks Terminal Feri ini telah mula beroperasi pada Mei, 1993. Dengan laluan Tanjung Belungkur-Changi, pelancong dari Singapura dapat sampai ke Bandar Penawar dalam tempoh anggaran 1/2 jam sahaja.

Sehingga akhir tahun 1993, dicatatkan bilangan pelancong yang telah menggunakan feri dari kompleks terminal feri ini adalah seramai 23,454 orang, yang mana kebanyakannya adalah pelancong dari Singapura.



Pecah Kaca..Pecah Cermin..Sudah Baca..Sila lah Komen.. :)

0 si comel rama-rama:

Post a Comment

Sila berhemah dalam memberi setiap komen atau cadangan. Terima kasih kerana menghargai blog ini.
Setiap ilmu yang dikongsikan ada manfaatnya.
Boleh menggunakan tag HTML seperti:
<b>, <i>, <a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...